Afscheid en rondreis - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu Afscheid en rondreis - Reisverslag uit Bohol, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu

Afscheid en rondreis

Door: Nuray Erceyes

Blijf op de hoogte en volg Nuray

29 Oktober 2010 | Filipijnen, Bohol

Beste lezers,

Na een enorme drukke week heb ik nu in Bohol even tijd vrij gemaakt om een verhaaltje te plaatsen.

Dinsdag 19 oktober 2010:

Vandaag gingen we weer naar DMC om van alle personeel afscheid te nemen. Daarna gingen we naar de G-mall want we moesten nog cadeaus kopen voor de afscheidsfeest. We hebben dus een t-shirt besteld en een stickers laten maken.

Woensdag 20 oktober 2010:

Vandaag was het dan echt onze laatste dag op de operatie kamer ik kon wel huilen met het idee dat het je laatste keer daar zou zijn. Het is allemaal zo snel gegaan. We moesten ook een reflectie formulier inleveren en we hadden ook nog een fotolijst met een foto gekocht als bedankje. Na onze afscheid gingen we maar weer naar de G-mall om weer van alles te regelen voor onze afscheidsfeest.

Donderdag 21 oktober 2010:

We wilden vandaag even uitslapen maar hier zijn er volop verkiezingen aan de gang waarvan onze buren een van de personen is waar je op kan stemmen. Maar het vervelende was dus dat ze om 7 uur hun politieke nummer heel hard hadden aanstaan en ook 20 keer achter elkaar hetzelfde nummer aan het draaien waren. Ik had het op een gegeven moment echt gehad en ging boos m’n bed uit op naar de buren.. Ik even aan gegeven dat het 7.30 in de morgen was. Ze schrokken wel van mijn reactie en ze boden gelijk hun excuses aan. Aan de ene kant heel erg asociaal wat ik heb gedaan maar op dat moment was ik gewoon echt even boos. Ahahah Nu kan ik en de buren er wel om lachen. En ook telkens wanneer we het nummer horen moeten we er met onze groepje erg hard om lachen en we zingen zelfs mee hahaha..

Ik en Julie gingen vandaag weer naar de shopping malls om nog dingen te regelen we hadden wel enorme hoofdpijn dus we gingen maar naar huis om aan de foto album te werken. We gaan een scrap book maken waarvan iedere persoon haar eigen pagina moet versieren.. We zijn er nu al wel ver mee en het ziet er echt heel mooi en origineel uit.

In de avond gingen we maar uit; op naar de Guru bar hahah vaste klanten. Net zo als altijd werden we omgeroepen dat de Dutch girls from holland er weer waren haha.. We kregen ook nog is gratis drinken van de eigenaar en een cd met alle liedjes die in de guru bar word gedraaid.

Ik ben altijd nog wel verbaasd hoe de Filippijnen zich hier kleden en gedragen tijdens het uitgaan. We kijken er allemaal nog steeds met open mond naar haha.. Om 3 uur in de nacht lagen we dan eindelijk in bed.

Vrijdag 22 oktober 2010

Vandaag moesten we om 6 uur voor het ziekenhuis staan dat betekende dus dat ik maar 3 uurtjes had geslapen. We zouden vandaag wat van het sponsorgeld kopen. Over het sponsorgeld zal ik het nog wel apart over hebben waar we het aan uit hebben gegeven..

In de avond gingen we dan maar weer uit met de staff van het ziekenhuis. Na lekker gedanst te hebben was ik ook echt op aan ’t einde van de dag. Ik kon m’n ogen haast niet meer open houden. In de taxi viel ik ook meteen in slaap. Door de moeheid werd in de avond mijn oog ook nog is helemaal dik.. Dus heb er allemaal crèmes opgesmeerd en heeeeerlijk geslapen.

Zaterdag 23 oktober 2010:

Vandaag bleven we de hele dag thuis om aan onze foto album te werken, ik klaagde eerst over rotzooi in ons huis maar nu is het echt 100x erger. Alle foto’s en papier die we hebben geknipt gooien we op de grond en omdat het al zo een bende is gooien we snoeppapiertjes chipszakken maar ook op de grond hahah. Ik ben helaas ook al begonnen met koffers inpakken..Ik heb wel veel souvenirtjes gekocht dus ik hoop echt dat ik niet over mijn kilo’s heen ben.

Zondag 24 oktober 2010:

Vandaag zou de wasvrouw langs komen om onze kleren om te halen.. Ze kwam natuurlijk voor het werken dus om 6 uur in de ochtend.. Ze klopte op onze raam in eerste instantie hoorde we het helemaal niet. Uiteindelijk werd Julie wakker maar vertelde dat ze geen geld meer had. Dus ik zei dat ze uit mijn portemonnee wel kon pakken.. Met half dichte ogen stapte ze uit bed, helemaal vergeten dat het een zooitje in de kamer was.. Dus vroeg ze hulp van Sairah, na veel gezocht te hebben vonden ze eindelijk de tas van Sairah. Julie maakte de deur open en wou de wasvrouw geld geven. Totdat de wasvrouw naar binnen keek en vroeg of ze een keer ons huis kon opruimen, Julie stond voor een paar seconde perplex omdat ze echt niet wist wat ze moest zeggen en ze schaamde zich natuurlijk kapot uiteindelijk vertelde ze dat we druk bezig waren met het maken van een foto album.. Toen ze terug naar haar kamer kwam, kwamen we alle drie niet meer bij van het lachen, we waren daarna ook klaar wakker en we hadden ook nog is met ons gelach de andere meiden wakker gemaakt..

In de middag gingen we met de weeskinderen naar de shopping mall om van het sponsorgeld kleren, schoenen enz. te kopen. Ieder kind kreeg 2000 peso.. De kinderen vonden het zo leuk om iets voor zichzelf te kiezen, het deed me echt wat om de kinderen zo blij te zien..

Maandag 25 oktober 2010:

Vandaag zouden we eigenlijk met de keuken het eten gaan halen voor de afscheidsfeest maar omdat er verkiezingen waren ging dat niet door.. Dat betekende dus dat onze planning al helemaal niet meer klopte.. We zijn maar druk bezig geweest met de foto album en nog de laatste dingetjes die we nog moesten doen.

In de middag gingen we met dr. Robillo naar een bananen plantage vlak bij onze huis om een boom te planten. Dit deden we dan zodat als we over een paar jaar terug zouden komen onze boom weer te kunnen zien.

Om 4 uur gingen we maar gelijk door naar de bejaarden tehuis om de sponsor spullen te geven.. Mam fe was weg om Glenn (haar zoon ) naar de airport te brengen nadat ze terug kwam gaven we haar de sponsor spullen zoals; bloeddrukmeter, 2 looprekken en een waterpomp. Ze waren hier allemaal heel erg blij mee. De oudjes wilden ook een speech houden en een man moest zelfs ook huilen. Ik vond het allemaal zo jammer dat het zo snel voor bij is gegaan en ondanks dat ik niet bij de bejaardentehuis heb stage gelopen had ik toch een fijn gevoel daar.


Dinsdag 26 oktober 2010:

Vandaag moesten we boodschappen doen voor het slaapfeestje en het afscheidsfeestje. Ik en sairah gingen nog naar down town om onze tickets voor de rondreis op te halen en we wilden nog wat souvenirtjes kopen ook zijn we even naar een tempel in de buurt geweest. Nadat we thuis kwamen hadden we het alweer heel erg druk met de fotoboek het eten wat gemaakt moest worden, de klokken en alles moest nog ingepakt worden.. Cherry zou ons helpen met de Nederlandse spellen die we wilden gaan spelen met het personeel maar we zagen maar steeds geen spellen voor het ziekenhuis dus we vroegen steeds vaker aan haar of we haar konden helpen maar ze had steeds geen hulp nodig. Uiteindelijk hebben we geen spelletje met ze gespeeld maar hebben we Nederlands en een beetje Filippijns gegeten en daarna lekker karaoke gezongen.. ook de cadeautjes werden uitgedeeld en niet te vergeten de fotoboek die ze echt geweldig mooi vonden..

Nadat de feestje was afgelopen gingen we thuis snel onze spullen pakken want we zouden op het dak van het ziekenhuis gaan slapen.. hahah Ja dat is weer iets nieuws… nadat we enorm veel hebben gelachen met de laboratorium man en een film hadden gekeken vielen we in slaap.. Het was best koud en helaas toen ik van de andere een foto wilde maken merkte ik dat mijn camera het niet meer deed.. Dat is fijn zeg precies voor onze rondreis, en ik ben ook nog is de persoon dat de meeste foto’s maakt van onze groepje.

Woensdag 27 oktober 2010:

Onze laatste dag in Davao. Dit was voor ons een erg drukke dag want we moesten onze koffers inpakken en het huisje opruimen. We werden door iedereen geroepen om foto’s te maken en de stage overeenkomst moest nog getekend worden en we moesten ook nog is beoordeeld worden. Even tussen door ik heb mijn stage met een goed afgerond:D… Dr. Robillo wou ook nog een handafdruk van ons op een muurtje dus daar zijn we ook nog even een tijdje mee bezig geweest.
Ook hier was de afscheid erg zwaar en we hebben echt heel hard moeten huilen.. Al het idee dat je de mensen, het ziekenhuis niet meer gaat zien en weer een heel andere leventje gaat lijden.

Ik had heel erg hoofdpijn dus nadat ik mijn koffer had ingepakt ging ik maar slapen.. Want morgen moeten we al om 6 uur uit huis vertrekken..
Voor de mensen die het niet weten ons rondreis ziet er als volgt uit:
3 nachten in Bohol, van Bohol naar Cebu in Cebu verblijven we ook 3 nachten van cebu gaan we naar Borocay daar verblijven we 6 nachten en daarna gaan we naar manilla daar blijven we maar 2 nachten. Daarna ben ik hopelijk weer te vinden in Nederland..

Donderdag 28 oktober 2010:

Om 5 uur wakker geworden snel m’n laatste spulletjes ingepakt even de badkamer schoongemaakt en daar gingen we dan.. We moesten van iedereen afscheid nemen, we hebben het lang volgehouden om niet te huilen maar in het busje kwam alles bij iedereen eruit.. Nadat we van het huilen af waren moesten we weer op het vliegveld huilen met het afscheid nemen natuurlijk weer..
Tijdens de vliegreis en bootreis naar Bohol heb ik lekker geslapen. We zouden verblijven in Bohol beach club. Het is een erg mooie en luxe hotel.

In de avond hadden we een open buffet. Het was heerlijk om een keer iets anders te eten dan kip en rijst… We hebben heeeeel erg veel gegeten ik geloof dat ik wel 4 borden op heb. Het was ook erg gezellig want na heel veel gehuil hadden we een hele erge slappe lach aan tafel. Na het eten gingen we in ons tuintje gezellig met z’n alle even lekker kletsen.

Vrijdag 29 oktober 2010:

Vandaag gingen we naar de bezienswaardigheden in Bohol. We zijn als eerst naar de blood compact shrine geweest dat is een beeld van vrijheid van de Filippijnen. Daarna gingen we naar de chocolate hills, Daar had je echt een heel mooie uitzicht met allemaal natuurlijke hoge heuvels. Na wat fotos gemaakt te hebben gingen we naar de Vlinder museum en daarna naar de tarsier aapjes.. De aapjes waren heel klein met grote ogen (heel erg lelijk dus). Na de aapjes gingen we lunchen op een boote tot op een gegeven moment we moesten uitstappen. Het leek net of we in de televisie programma groeten uit de rimboe zaten, heel veel aparte foto’s kunnen maken en we vonden het echt heel leuk.

Na de boot tour gingen we naar een Baclayon church dit was een hele oude kerk. Daarna gingen we nog even naar een souvenir winkel en toen werd het echt even tijd om terug naar ons hotel te gaan.
In de avond gingen we met z’n alle even volleyballen en een lekkere cocktail drinken. Na een hele drukke dag gingen we nog even in ons tuin zitten en daarna weer lekker in onze zachte bed slapen.

  • 30 Oktober 2010 - 08:16

    Lisa:

    Aan alle leuke dingen komen helaas een einde:(.. Leuk dat jullie nu nog die rondreis gaan doen..! Nog veel plezier en tot op school weer als jullie in NL zijn:D
    Geniet er nog van!

    xxx
    Lisa

  • 31 Oktober 2010 - 08:59

    Ahmett:

    Doorzettenn!! Nog eventjes en je ziet weer een bechaving, welvaart en modernere atchitectuur:p Heel veel plezier nog met je rondreis en de groetjes aan je reisgenootjes!!

    Xxx Ahmet

  • 31 Oktober 2010 - 09:03

    Ahmett:

    Lol.. Moderne* XD

  • 31 Oktober 2010 - 16:54

    Oktay:

    Dat word weer Elst city.

    cemiyet gibisi yok :$

  • 01 November 2010 - 09:55

    Marieke:

    Hee,
    Wat leuk om te lezen(:
    en de foto's zijn Echt super mooi geworden(A)
    Geniet van je laatste dagen.
    Liefs Marieke
    (van hartelust:P)

  • 01 November 2010 - 09:56

    Marieke:

    Hee,
    Wat leuk om te lezen(:
    en de foto's zijn Echt super mooi geworden(A)
    Geniet van je laatste dagen.
    Liefs Marieke
    (van hartelust:P)

  • 07 November 2010 - 21:22

    JE ZUS!!!!:

    hele leuke verhalen allemaal.

    Nog 4 dagen en dan ben je weer hier, in het koude kikkerlandje.

    Vergeet niet om een lange broek aan te doen wanneer je terug komt, want het is hier kooooooooouuuuuuuut :P

    Nog heel veel plezier de laatste paar daagjes.

    XxX Nilay

Verslag uit: Filipijnen, Bohol

Davao

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2010

Afscheid en rondreis

19 Oktober 2010

Pearl Farm en heel veel stage

07 Oktober 2010

Heimwee

29 September 2010

Been amputatie's,tumoren en heel veel bloed I(L)IT

22 September 2010

Survival weekend 2, Supriseparty en nog veel meer!
Nuray

Actief sinds 05 Juni 2010
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 62427

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 27 Augustus 2014

Indonesië

19 Augustus 2010 - 11 November 2010

Davao

Landen bezocht: