eerste stage dag - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu eerste stage dag - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu

eerste stage dag

Door: Nuray Erceyes

Blijf op de hoogte en volg Nuray

31 Augustus 2010 | Filipijnen, Davao

Zaterdag 28 Augustus :
We waren eigenlijk niks van plan om te doen. Dus gingen we maar het huisje even goed schoonmaken want dat was echt heel hard nodig hahaha!! Toen met ’t lunch kwamen we dr. Robillo tegen en hij vertelde ons dat er nieuwe grill voor de ramen zouden komen en dat onze huisje in de avond bewaakt zou worden. Erg fijn dus! Later in de middag zijn we met dr. Robillo naar zijn boerderij geweest en daar hebben we voor het eerst een durian opgegeten (een Filippijnse vrucht). Ik had op dat moment maagpijn dus veel ervan kon ik er niet van eten en het kleine stukje van wat ik op had vond ik niet lekker:$.. Thuis zijn we even gaan slapen tot er op een gegeven moment mensen buiten naar ons roepte dus wij de deur open gemaakt waren het 2 mannen van het ziekenhuis. Het bleek dus dat hun van dr. Robillo de hele avond voor onze deur moesten blijven zitten. Wij vonden het zo zielig dat wij maar tot 1 uur bij hun zijn gaan zitten het was heel gezellig want we hebben de hele avond spelletjes gespeeld hihi (pesten, Uno, Halli Galli), daarna gingen ze allebei naar hun eigen huisje toe (2 huisjes verderop), omdat ze dachten dat wij anders niet konden slapen. Na een kwartier dat we in onze bedje lagen kwam er iemand aan onze raam. Dus ik schrok wakker en rende naar de andere meiden toe hun belde gelijk iemand van het ziekenhuis op. Er kwamen gelijk 6 personen van het ziekenhuis, dus dat voelde wel even goed vooral om te weten dat het echt veilig is. Maar we weten nu helaas nog niet wie het is.
Zondag 29 augustus :
We zijn vandaag naar Philipine eagle (dierentuin) geweest.. we hebben twee grote slangen vast gehouden dat was wel even gezellig daar en we hebben er ook leuke foto’s mee kunnen maken:D.. Daarna gingen we naar een resort om eventjes te zwemmen maar het regende een klein beetje maar dat maakt hier helemaal niks uit, want het blijft hier altijd warm.. Daarna kwamen we thuis maar toen werd Liset in een keer heel erg ziek dus moesten we weer naar het ziekenhuis.. ja ja iedereen komt een keer aan de beurt hier:P Ze mocht gelukkig weer naar huis maar toen we net wilde gaan kwam er in een keer een man die de bankpasjes van Chelsey en Joyca had.. dus wij waren heel verbaasd want hoe kwam hij daar aan? want de pasjes lagen altijd in de koffers? wij hadden dus echt heel veel vragen in onze hoofd maar we mochten niet veel praten met die man van John. Hij zou ons het thuis allemaal uitleggen.. het bleek dus dat ze bijna zeker wisten dat hij bij ons had ingebroken!! Morgen gaat dr. Robillo met hem praten en de politie word ook nog ingeschakeld.. Wel fijn dat we nu wel weten wie het is geweest! In de nacht hield Liset het echt niet meer ze had zoveel pijn dat ze maar toch besloten heeft om in het ziekenhuis te blijven.
Zonnepit verslaving in het huisje!!
Ik had vanuit Nederland 3 kilo zonnepitten meegenomen omdat ik er zo verslaafd aan ben.. De andere meiden snapte niet waarom ik er nou zo verslaafd aan was. Maaaaaarr na 1 week heb ik Julie en Liza ook verslaafd gemaakt en zijn de zonnepitten al weer bijna op hahaha.. Nou gaan we kijken of we het hier in de Filippijnen ergens kunnen krijgen:$:$

Maandag 30 augustus:
Vandaag zou het dan eindelijk gebeuren. ONZE EERSTE STAGE DAG! Tot dat we op een gegeven moment een sms van mam Helen kregen dat we geen stage zouden lopen maar dat we een medical mission hadden.. Dus wij allemaal dingen bedenken wat het allemaal wel niet kon zijn hahah.. We kwamen aan bij een gymzaal vol met mensen die allemaal een check up krijgen.. Het was bedoeld voor mensen die geen geld hebben om een dokter of medicijnen te betalen. Ik vond het erg leuk en we waren er ook erg moe van geworden.. In de middag gingen we naar de SM want we moesten echt wat spulletjes kopen. In de avond kwamen er 2 meiden van 14 en 18 aan onze deur om een handtekening te vragen, ja ja het word steeds gekker:P We hebben ze binnen gelaten en met hun samen Halli Galli gespeeld.

Dinsdag 31 augustus:
Vandaag was het dan echt onze eerste stage dag.. Ik moest bij de OPD afdeling stage lopen. Dat is een afdeling waar je een consult hebt met een arts maar voordat je dat hebt kom je bij de verpleegkundige voor een paar controles.. Er waren heel veel studenten van een school in davao die de controles deden.. Dus ik had niet echt veel te doen.. tijdens de middag pauze kwamen we dokter tan tegen en hij nodigde ons uit om een operatie te bewonderen om 1 uur. Voordat we daarheen gingen kwamen ik en Julie nog iets anders tegen. Een ontstoken voet dat werd opengesneden door dr. Robillo! Ik heb veel gezien maar daar werd ik even niet goed van..
De operatie was echt heeeel leuk om te zien en een keer mee te maken!! Het was een excisie van een lipoom in de nek.. (een tumor dus voor de niet wetende hihi). Ik was de assistente van dr. Tan en Julie van dr. Robillo.. Julie was dus echt met de operatie bezig en ik was bezig met de anesthesie.. Dr. Tan heeft me alles goed duidelijk uitgelegd tot hij op een gegeven moment zij van oke snap je het nou want ik moet gaan? Daar schrok ik wel even van want stel dat er nou iets gebeurden:O Maar alles ging natuurlijk goed hoor haha.. Ik vond het super leuk om mee te maken en hoop dat ik er nog heel veel kan zien!

  • 31 Augustus 2010 - 08:09

    Sairah:

    Operatie meekijken is niks voor mij :P maar wel super gaaf dat jullie al mochten helpen!! Ik wil nu ook... !!!

  • 31 Augustus 2010 - 09:18

    Merle:

    Wat een verhalen allemaal. Ik vertrek over een half uurtje richting Dusseldorf. Woensdag rond half 10 savonds landen we in Davao dus ik zie je over paar uurtjes!!

    Groetjes, Merle

  • 31 Augustus 2010 - 15:00

    Margriet:

    Hé Nuray,
    Wat een geweldige foto's en fijn om te lezen dat jullie het goed hebben.
    Ook al straalt dat van je foto's af;-) Fijn hoor!
    groetjes Margriet

  • 31 Augustus 2010 - 15:42

    Utku:

    ieeeee nurayyy die fotoo's, ik kan er ook niet tegen hahah :p! Maar wel stoer met de slang(h). Pfff..toch wel ingebroken? pas maar goed op joh.. ik ben blij dat ze goed voor jullie zorgen met de beveiliging enzo..:)

    xxx

  • 31 Augustus 2010 - 18:38

    JE ZUS!!!!!!!!:

    WOW GET-VE-RE-DEMME!!!!!!
    Wat schokkend allemaal, veels te veel bloed voor mij, gelukkig kan je er beter tegen dan mij :)
    Echt heel veel leuke fotos, ga zo door:)
    Kusjes Nilay

  • 01 September 2010 - 09:28

    Maaike:

    Hai hier Maaike,docent van VP had jullie voor vertrek op school nog wat info gegeven.
    Ik heb Ruben een mail gestuurd en er gaat echt gewerkt worden aan jullie veiligheid daar. Laat nooit de deur open en zorg dat je niet alles laat zien wat je hebt, i-pods, mooie mobiel etc. Jullie spullen zijn voor de bevolking daar een maandsalaris. Heel vervelend dat er ingebroken is, ook bij de 7 is dat gebeurd. Wees niet bang dat men jullie iets aandoet, dat is nog nooit gebeurd. Helen en Ruben heb ik op het hart gedrukt er wat aan te doen,we zijn als school verantwoordelijk voor jullie en daar zal deze verantwoording ook genomen moeten worden. Helen en Ruben vertrouw ik 100%, ken ze al jaren dus komt allemaal goed. Leuk jullie verhalen te lezen en geweldig dat jullie gelijk assisteren!! Heel veel groeten aan DODO jullie bodygard wat ik van Ruben begreep!Groet Maaike

  • 01 September 2010 - 11:15

    Marijke:

    Wat een spannende verhalen allemaal. Ik schrok even van de inbraak verhalen, maar ik ben blij te horen dat Helen en Ruben er aan werken zodat we zeker weten dat jullie veilig zijn. Ik heb er, net als Maaike, alle vertrouwen in dat Helen en Ruben zoregn dat dat in orde komt.
    Wat een leuke enthousiaste verhalen. Uit alles kan ik opmaken dat jullie het naar je zin hebben.

    Groetjes Marijke

Verslag uit: Filipijnen, Davao

Davao

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2010

Afscheid en rondreis

19 Oktober 2010

Pearl Farm en heel veel stage

07 Oktober 2010

Heimwee

29 September 2010

Been amputatie's,tumoren en heel veel bloed I(L)IT

22 September 2010

Survival weekend 2, Supriseparty en nog veel meer!
Nuray

Actief sinds 05 Juni 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 62407

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 27 Augustus 2014

Indonesië

19 Augustus 2010 - 11 November 2010

Davao

Landen bezocht: