Wie zegt dat wij hier voor stage zijn? - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu Wie zegt dat wij hier voor stage zijn? - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu

Wie zegt dat wij hier voor stage zijn?

Door: Nuray Erceyes

Blijf op de hoogte en volg Nuray

07 September 2010 | Filipijnen, Davao

Het lijkt voor mij helemaal geen stage vandaar mijn titel.. We hebben tot nu toe zoveel leuke dingen gedaan dat ik het als een soort vakantie zie!

ZON ZEE STRAND!!

Woensdag 1 september:
We moesten vroeg opstaan want om 7 uur moesten we alweer beginnen met stage.. Ik moest op de afdeling OPD stage lopen maar om 8 uur waren de deuren nog steeds gesloten, dus stond ik maar met Julie op de eerste hulp, ook gezellig natuurlijk.. Af en toe is het daar zo rustig dat je gewoon helemaal niks te doen hebt en als er iemand binnenkomt staan er wel 5 studenten om 1 patient heen.. De studenten komen van de Davao docter college waar we een tijdje mee hebben gepraat. Toen vroeg dr. Tan of ik een rondje met hem wou maken langs alle patiënten.. Hij vertelde over iedere patiënt wat die had en of de medicijnen gewijzigd moesten worden.. Wel fijn om af en toe iets anders te doen.. Daarna stond ik even weer op de eerste hulp en dr. Tan had pijn aan z’n hand dus vroeg hij mij of ik hem wou helpen met wat papier werk hahaha tuurlijk wil ik dat.. Dus zat ik samen met dr. Tan formulieren van patiënten in te vullen.. er kwamen veel medische termen in voor die stuk voor stuk werden uitgelegd.. Aan het einde van de dag bleek het de laatste dag voor de studenten te zijn en hadden ze aan mij en Julie een waaier gegeven met al hun namen erop.. Leuke herinnering..
In de avond zijn ik en Chelsey meegegaan om de andere meiden op te halen van de airport.. Daarna zijn we nog met zijn alle naar de mac donalds geweest.. We kregen van mam Helen te horen dat we morgen geen stage hoefde te lopen omdat we vrijdag naar Samal island zouden gaan om daar kindjes eten te geven en hun te leren lezen

Donderdag 2 september:
Vandaag wilde ik lekker gaan uitslapen want door alle indrukken om je heen word je zo erg moe.. Maar helaas om 6 uur stonden er mannen voor onze deur die enorm veel lawaai aan het maken waren.. Wat ik er van kon maken is dat ze een auto probeerde te maken haha..

Om 10 uur kwam dr. Tan voor onze deur om te vertellen dat er om 1 uur iemand ons zou interviewen. Wij dachten dat de inspectie ons zou interviewen maar het bleek dat het van davao tv het nieuws programma was. Dus nu weet echt heel Davao dat wij zijn aangekomen hahah.. Op straat spreekt ook bijna iedereen ons aan van hee jullie waren van tv patrol.. Wel grappig natuurlijk dat ze ons zo belangrijk vinden!

Ik en Chelsey wilden vandaag naar de SM met de nieuwe groep meiden zodat hun later ook alleen wisten hoe ze naar de SM moesten gaan. We hebben weer de nodige spulletjes gekocht, gegeten en toen gingen we maar naar huis met de taxi.. Toen we thuis kwamen kregen we te horen dat we een nieuwe privé beveiliger hebben die van 6 tot 6 in de nacht voor ons huisje blijft zitten.. we hoeven de deuren dus ook niet meer op slot te doen als we weggaan want hij bewaakt de hele avond en nacht onze huisje.. HEERLIJK GEVOEL!!

Vrijdag 3 september:
We moesten weer vroeg op want we zouden naar samal island gaan. Daar zouden we een school bezoeken waar we de kindjes eten moesten geven.. Toen we daar aankwamen kwamen alle kindjes aanrennen want ja hoor EINDELIJK waren de Nederlandse studenten gekomen.. We werden vriendelijk ontvangen en we moesten met iedere klas op de foto… Het waren super lieve kinderen die allemaal heel zenuwachtig werden als je naar ze glimlachten..
Nadat we van de school afkwamen gingen we naar de strand maar we wisten helemaal niet dat we daar heen zouden gaan dus we hadden ook geen zwemspullen meegenomen.. Maar voor mij en Julie maakte dat helemaal niet uit want we gingen er gewoon met onze kleren erin.. Het was zo mooi het leek echt net een droom.. We konden gewoon allemaal niet realiseren dat we zo ver van huis waren!! Samen met Julie hebben we ook heel veel zeesterren gevonden en natuurlijk super veel foto’s gemaakt..
Daarna bracht de man die ons de hele dag had begeleid naar zijn mega grote villa.. De hele straat zat vol met enorm grote villa’s ik voelde me net weer in europa.. hihi..

Zaterdag 4 september:
Vandaag zouden we dan echt een drukke dagje hebben.. NIET DUS.. We gingen naar een strand in Davao.. Daar lekker gegeten, gezwommen en natuurlijk eventjes gezont maar dat is haast niet vol te houden hier..
Daarna zijn we gaan eten in de Shopping mall, lekker weer rijst met kip natuurlijk. Kan ook haast niet anders hier:P.. Begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen maar ik moet er nog 10 weken mee doen..
We zijn in de avond ook nog is naar de Guru bar geweest. We werden daar zelfs omgeroepen dat er Nederlanders op de V.I.P gedeelte zaten.. alle oogjes waren dus de hele avond weer op ons gericht..
We kregen in de avond ook nog een telefoontje van dr. Robillo dat hij voor ons een dagje duiken wilde regelen. Daar konden wij natuurlijk geen nee op zeggen.. Maar dat betekende dat we de dag daarna om 6 uur in de ochtend voor het ziekenhuis klaar moesten staan.
Ik ben hier al onderhand helemaal geïntegreerd.. Qua verkeer dan in ieder geval hahaha.. Ik zal jullie is ff een typische Nuray actie vertellen.. We moesten met alle meiden en 2 filipijnse jongens die erg zorgzaam voor ons zijn oversteken. Ik had het al een keer gezien hoe het moest en ik was haantje de voorste. Dapper ontweek ik alle auto’s en kwam ik heel huids aan de overkant toen ik achterom keek zag ik alle meiden en de 2 filipijnse jongens met open mond naar me kijken zo van!! HAHAHAH OEPS..
We kwamen pas om 2 uur naar huis terwijl we alweer om 5 uur opmoesten..

Zondag 5 september:
Daar stonden we dan om 5uur voor de spiegel met enorme hoofdpijn ( Ik en Julie in ieder geval ).. 6 uur werden we gebracht naar de plaats waar we moesten zijn.. onderweg hadden we natuurlijk heerlijk geslapen in de auto maar ook anderhalf uur in de boot.. We werden wakker met enorme zenuwen allemaal want we hadden alle 6 nog nooit gedoken.. Nadat we goed hadden geluisterd naar de instructies gingen ik, Julie en Joyca als eerst.. Ik had er gewoon geen woorden voor het was zooooo mooi onder water.. Ik kreeg helaas wel steeds water in mijn brilletje waardoor ik naar boven moest van de instructeur.. ik vond het zo leuk dat ik wel zeker weet dat ik dit nog vaker ga doen hier in de Filippijnen..
Zo Nilay ik hoop dat ik me gevoelens beter heb kunnen uiten de laatste twee verslagen..Ik doe in ieder geval wel m’n best.. Tips zijn nog altijd welkom!! Haha..



  • 07 September 2010 - 07:52

    Sairah:

    GEWELDIG!!!
    Over een week ben ik al bij jullie..wat een stage, is idd net een vakantie!! haha...ongelooflijk dat ik over een week er ook bij zit! dringt nog steed niet tot me door...

  • 07 September 2010 - 08:26

    Marijke Van Nunen:

    Wat een enthousiaste verhalen. Straalt van alle foto's af. Ik vond duiken ook geweldig; het is zo mooi en stil onder de waterspiegel. Een leuke afwisseling na de verkeersdrukte van Davao. Geniet van je VIP status. Veel groetjes vanuit een bijzonder nat en koud nederland.

  • 07 September 2010 - 10:42

    Pnar:

    Ooohh zo leuk allemaal wat je daar meemaakt!!!! vooral dat je hebt gedoken daar echt geweldig. Ik wil ook duiken!!:( haha:p

    Je foto's zijn ook heel leuk vooral met de zeesterren, echt mooi! en je was al bruin nu ben je nog bruiner kara nuray!:p

    Ik vind het echt leuk en fijn voor je dat je het daar naar je zin hebt.. geniet ervan he! voor je het weet ben je weer terug.

    Kus


  • 07 September 2010 - 14:31

    Bulent Bayram:


    zo geen stage maar een vakantie wat jullie doen.
    Ik ben jaloers geworden op jullie.

    het zijn weer mooie foto´s
    en jullie t-shirt is ook mooi jullie naam erop tevens ook de vlagen van de landen erop.

    Groetjes aan jullie alle

  • 07 September 2010 - 15:33

    Utku :

    Shitt heb net verhaal getypt, is het allemaal weg:(..

    Maarree echt super vet wat je allemaal hebt gedaan!! Kiz pinar, bizde mi gitsekk :p, ik wil ook wel duiken!! En echt mooi die zeesterren, artik bize de getirirsin haahhaha grapjee(K)

    Echt fijn dat jullie nu goede beveiliging hebben:) En ben blij dat je tot nu toe hele leuke ervaringen hebt daar!

    Kib optummm


  • 07 September 2010 - 16:20

    Lisa:

    Heyy Nuray..

    Echt super wat je daar allemaal meemaakt..blijft maar komen die leuke verhalen!! hoe meer ik lees hoe meer ik baal dat ik er zelf niet ben:(.. maaruh hoop voor jullie dat er nog veel interessante dingen voorbij komen, maar dat zal vast wel!..

    Heel veel plezier en geniet ervan..!!

    groetjes,

    xxx Lisa

  • 07 September 2010 - 19:17

    JE ZUS!!!!!!!!:

    Heeeeee zusje,

    PRACH-TIG!!!!!!!!!!!

    Echt heel mooi allemaal, je geniet ervan en dat is heel belangrijk.

    Je beschrijft je gevoel nu een stukke beter, goed zo :)

    Wil je nog meer tips? Beschrijf ook de cultuur!
    Zijn er bepaalde rituelen die ze doen, bijv.: wat doen ze als ze iemand begroeten, wat doen ze allemaal voordat ze aan hun eten beginnen?
    Maar ook de normen en waarden, waar zijn de filipijnen trots op? Enz. Enz. Enz.

    Verder zie je het verschil tussen arm en rijk heel goed op de foto's. Hoe reageren jullie daar op? Wat vindt je ervan als je dat zo ziet? Komt er dan een bepaald gevoel naar boven?

    (dit is genoeg psychologie voor op dit moment, ga hier maar de komende weken mee aan de slag ;) hahahahahahahaha)

    Verder geef ik je als tip mee: Hoe leuk die zeesterren ook uitzien, neem er geen een mee!!!!!!!! Tenzij je een flinke boete (en volgens mij ook gevangenisstraf) wilt oplopen!!!!

    Geniet er nog heel veel van :):):)

    XXXXXXXXX

  • 07 September 2010 - 19:33

    Oktay:

    vallah vett :O


  • 08 September 2010 - 18:18

    Terra:

    Wow, echt super mooie foto's en wat een gave dingen maak je allemaal mee, dat je daar die kindjes eten gaat geven enzo, dan voel je je toch een echte held?
    Heel veel plezier nog daar! maak der het beste van!

    Groetjes Terra!

  • 08 September 2010 - 19:41

    Zeynep:

    Heyyy Nurayy,

    Je hebt echt super leuke foto's gemaakt en ik ben blij dat jullie het daar leuk hebben. Het lijkt wel vakantie..Super gaaf joh!

    Heel veel plezier, en hou ons op de hoogte!

    Groetjes kusjess..

    Zeynep:D:D

Verslag uit: Filipijnen, Davao

Davao

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2010

Afscheid en rondreis

19 Oktober 2010

Pearl Farm en heel veel stage

07 Oktober 2010

Heimwee

29 September 2010

Been amputatie's,tumoren en heel veel bloed I(L)IT

22 September 2010

Survival weekend 2, Supriseparty en nog veel meer!
Nuray

Actief sinds 05 Juni 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 62406

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 27 Augustus 2014

Indonesië

19 Augustus 2010 - 11 November 2010

Davao

Landen bezocht: