De reis en de eerste paar dagen - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu De reis en de eerste paar dagen - Reisverslag uit Davao, Filipijnen van Nuray Erceyes - WaarBenJij.nu

De reis en de eerste paar dagen

Door: Nuray Erceyes

Blijf op de hoogte en volg Nuray

23 Augustus 2010 | Filipijnen, Davao

Hier dan mijn eerste bericht vanuit de Filipijnen. Nu al een lange verhaal terwijl mijn stage nog niet eens is begonnen:P

De dag wanneer ik van Turkije naar Nederland zou gaan vliegen wist ik dat het voor mezelf een zware dag zou worden alleen was het nog erger dan ik dacht! Ik kwam de 18de op tijd aan in Nederland dus ik dacht laat ik maar mijn koffer uitpakken en de dingen die ik nodig heb in mijn koffer doen.. dus ik de code invoeren van de koffer, ging de koffer niet open dus op de een of andere manier was de code veranderd, daar ging ik dan 000, 001, 002 enz.. uiteindelijk koffer open gekregen bleek mijn koffer 24 kilo te zijn dus ik mijn kleren in een wat lichtere koffer gedaan. Pinar kwam naar me toe en zij heeft me ook goed geholpen om de koffers enzo in te pakken en ze heeft natuurlijk MACARONI voor me gemaakt:P
De dag voordat ik zou vertrekken heb ik maar 3 uur geslapen en dacht ik in mezelf van ik slaap wel in de vliegtuig, want we zouden toch 24 uur gaan reizen..
Daar ging ik dan 4 uur werd ik wakker 6 uur vertrokken we van huis en 8 uur hadden we met de andere afgesproken.. samen ingecheckt paar foto’s gemaakt en afscheid genomen. Afscheid nemen was wel echt zwaar maarja je moet er toch doorheen he!
De reis duurde echt heeeeeeelll lang maar uiteindelijk toch overleefd. En daar kwamen we dan aan in Manilla jeetje we werden door echt bijna iedereen aangestaard en aangesproken van waar gaan jullie heen voor hoelang wat doen etc.. of er waren mensen die dan stiekem foto’s probeerde te maken. Er was zelfs iemand die een opmerking maakte van: You need a bodyguard. Hahah ja dat kun je wel zeggen:P
Maarja uiteindelijk aangekomen in DAVAO kwamen Helen (stagebegeleider) en een paar andere verpleegkundige ons ophalen.. gelijk werden er foto’s gemaakt en daar gingen we dan naar Calinan met een busje. We kregen gelijk een Filipijnse vrucht in onze hand (Rambudan), het smaakte goed!! Tijdens de reis zag je heel veel van de stad Davao. Veel armoede, chaotische verkeer dat kon ik er alleen op aanmerken!! Wel heel gezellig met alle verlichtingen en winkeltjes enzo:P
Met het engelse taal waar ik zo tegen op zat te kijken valt het allemaal best wel mee maar ik moet nog wel erg wennen natuurlijk en weet niet hoe het tijdens mijn stagetijd gaat natuurlijk. De koffers zijn half uitgepakt en heb mijn eerste koude douche genomen, en het viel eigenlijk best wel mee:P! Daarna zijn we gelijk in slaap gevallen.
De dag daarna zijn we naar Calinan supermarkt geweest om wat spulletjes voor het huisje te kopen en toen we net wilde afrekenen gebeurde er iets heel geks, al het personeel liet z’n werk liggen en deden een dansje.. heb er stiekem een filmpje van kunnen maken dus je kunt het zien:P!! Daarna zijn we gaan zwemmen en OMG iedereen wou foto’s met ons en iedereen ging schreeuwen en in de rij staan om met ons op de foto te gaan. Ik overdrijf echt niet kijk maar naar mijn foto's en filmpjes:D We hebben ook daarvan een stukje gefilmd dus je kunt dat ook terug zien::P!! Nadat we klaar waren met zwemmen hebben we gegeten en toen wilden we naar het zwembad.. tijdens de rit zaten we met een verpleegkundige te praten en die vertelde ons over zijn werk plaats en toen wij lieten merken dat we er geïnteresseerd in waren wou hij het ons gelijk laten zien.. dus daar gingen we dan naar een bevallingskliniek.. daar hebben we lieve babytjes van max 5 uur in de handen gehad. Wat ook schokkend was, is dat de moeder maar 14 jaar oud was:O wel anders dan in Nederland natuurlijk.. Daarna zijn we naar de bonte koe geweest (een Europese restaurant), lekkere frietjes gegeten en daarna waren we echt kapot.. dus weer heerlijk geslapen..
De dag daarna moesten we vroeg opstaan want we gingen naar 2 Shoppings Mall’s toen we daar aan kwamen wat het erg druk in verband met de Festival. Maar OOOO wat was het groooooott!! We waren dus ook pas klaar om 5 uur klaar met shoppen daarna kwamen er 2 andere collega’s van ons. Daarna gingen we naar People’s park en toen begonnen we best honger te krijgen dus gingen we weer eten, na het eten zijn we naar een bar geweest waar we ons helemaal los hebben gedanst. Het was zooooo gezellig!!
Zoals je kunt lezen heb ik het erg naar me zin hier en hoop dat, dat ook 12 weken zo zal blijven!

  • 23 Augustus 2010 - 06:59

    Oktay:

    Hey nuray

    je hebt het naar je zin ja,
    dikke verhaal :P,
    mja veel succes nog

  • 23 Augustus 2010 - 09:08

    JE ZUS!!!!:

    hoiiiiiiiiiiiiiii Nuray,

    Heel erg leuk om je verhalen te lezen :)

    Alleen mis ik wel iets in je verhaal. Het psychologische deel.

    Probeer wat meer je gevoel te beschrijven, bijv.: Je kwam eindelijk aan in DAVAO, hoe voelde je je toen. Was je moe, opgelucht dat je er eindelijk bent enz. enz. enz.

    Verder vond ik het filmpje waar je die medewerkers ziet dansen GE-WEL-DIG :) echt grappig om te zien.

    Op dat andere filmpje zie je een man (met een witte shirt) buigende bewegingen maken, ziet hij jullie als koningenen ofzo? ;)

    Heeeeeeeel veeeeeeel plezier daar,
    XxX Nilay

  • 23 Augustus 2010 - 09:31

    Bulent Bayram:

    Ha leuke verhaal vertel je.
    en heb je al een simcard gekocht daar tijdens winkelen.
    E is het erg goedkoop wat je allemaal zei hier in Nederland.

    het zijn leuke fotos en video's

    veel plezier in de Filipijnen.

    En de groetjes aan je klas genoten.

  • 23 Augustus 2010 - 12:16

    Utku:

    Hey Nuray:D, wat een leuk verhaal hahaha en super leuke foto's!! De filmpjes doen het bij mij niet, maar ik ga het later nog een keer proberen.

    Ben blij dat het toch allemaal gelukt is met de koffer en de hele reis. Pff 24 uur, ik zou gek worden!! Wanneer beginnen jullie met werken daar?

    Heeeell veel succes en veel plezier:), ik zal je verhalen blijven volgen (A).

    Xxx

  • 23 Augustus 2010 - 13:27

    Lisa :

    Heyy Nuray..
    Echt super om te lezen hoe het daar bevalt tot nu toe.. ik vind het zo jammer dat ik zelf niet kan gaan..:( ik hoop dat ik zelf ook nog nooit de kans krijg om in het buitenland zo'n stage te gaan doen.
    Ik wens je iig heel veel plezier daar en geniet van alle ervaringen die je daar op doet.

    Ik zie vanzelf wel weer wanneer je volgende verhaal erop staat.

    Liefs,
    Lisa (DA)

  • 23 Augustus 2010 - 14:09

    Yasar:

    Hey Nuray,
    Zo te zien heb je het super naar je zin. Ik zeg ga lekker genieten en haal er alles uit wat erin zit want deze kans krijg je niet veel vaker!
    Leuke foto's en
    Heel veel succes!

  • 23 Augustus 2010 - 19:06

    Pinar:

    Nuriii,

    wat leuk allemaal je hebt nu al veel meegemaakt!! ben benieuwd over een paar uurtjes begin je al met je stage! Op het eerste gezicht zou het misschien wel wat schokkend zijn maar jij kunt het wel aan!:p de foto's zijn ook erg leuk!! maak ook foto's van de grote shopping hal ben er echt benieuwd naar! geniet van je tijd daar!

    veel succes zo op je eerste stage dag!

    Kuss(L)

  • 24 Augustus 2010 - 10:44

    Marijke Van Nunen:

    Hoi Nuray,

    Ontzettend leuk om je verslag te lezen. Ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen en meteen al van alles ondernemen.Ik herken veel van wat ik op de foto's terugzie. Jammer dat ik er niet bij ben!!
    Ik ben zelf net terug van vakantie en heb een prima tijd gehad in de Spaanse Pyreneeën. Doe je de groetjes aan alle anderen en ook aan Helen, Ruben en Jecjec.
    Tot gauw,

    Marijke

Verslag uit: Filipijnen, Davao

Davao

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2010

Afscheid en rondreis

19 Oktober 2010

Pearl Farm en heel veel stage

07 Oktober 2010

Heimwee

29 September 2010

Been amputatie's,tumoren en heel veel bloed I(L)IT

22 September 2010

Survival weekend 2, Supriseparty en nog veel meer!
Nuray

Actief sinds 05 Juni 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 62432

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 27 Augustus 2014

Indonesië

19 Augustus 2010 - 11 November 2010

Davao

Landen bezocht: